Wyszukaj na stronie

Newsletter

Dopisz się do naszego newsletter'a. Wiedz pierwszy o nowościach na rynku! Zobacz nasz aktualny newsletter!

Certyfikat ISO

Złoty płatnik

Rośnie sprzedaż pojazdów elektrycznych w państwach europejskich

15.05.2017

W I kwartale 2017 roku w UE odnotowano wyraźny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych. Europejskie stowarzyszenie producentów pojazdów ACEA twierdzi że liczba rejestracji pojazdów elektrycznych osiąga poziom 47,2 tys., czyli porównując do pierwszego kwartału roku 2016 nastąpił wzrost aż 30%. W ubiegłym roku zarejestrowano 36,3 tys. takich aut. Natomiast w Polsce w I kwartale br. zarejestrowano tylko 66 samochodów o napędzie akumulatorowym wobec 22 z tego samego okresu roku ubiegłego, co oznacza wzrost aż 200%. Zarejestrowano też 77 hybryd typu plug-in a przed rokiem 121. Jednak patrząc na liczy bezwzględne same wielkości nie oszałamiają.

 

Raport podkreśla też fakt wyraźnego wzrostu popytu na auta hybrydowe (hybrid electric vehicles), których w I kwartale br. zarejestrowano w UE 111 tys., czyli aż o 61,2% więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2016 r.

 

Niemiecki instytut ZSW opublikował dane dotyczące liczby samochodów elektrycznych poruszających się w poszczególnych krajach. Na koniec 2016 r. najwięcej samochodów elektrycznych w Europie posiadali Norwegowie - 124,7 tys., Holendrzy - 113,6 tys., Francuzi - 110 tys., Brytyjczycy - 89,1 tys. oraz Niemcy - 50,9 tys. Liderami na skalę światową są Chińczycy - posiadają oni przeszło 642,6 tys. samochodów elektrycznych. Drugą pozycję zajmują Amerykanie - 569,3 tys., a trzecią Japończycy - 152,1 tys.

 

Interesująco również wygląda rynek używanych samochodów elektrycznych w Polsce. Na popularnych portalach aukcyjnych i ogłoszeniowych można znaleźć coraz więcej samochodów elektrycznych. Najpopularniejszym samochodem elektryczny świata jak i w Polsce jest Nissan Leaf, używany z niewielkim przebiegiem można już kupić za ok 50 tys. zł. (cena katalogowa 128 tys. zł). Zapowiadane przez rząd jest także zwolnienie z akcyzy, a także wprowadzenie zerowego vatu na samochody elektryczne. Była by to w tym momencie konkretna zachęta do zakupu nowych pojazdów. Na razie głównym problemem w Polsce jest mała ilość punktów ładowania wynosząca ok 305 lokalizacji i fakt że tego typu pojazdy najekonomiczniejsze są przy ładowaniu typu Plugin co preferuje oosoby posiadające własny dom lub tez mieszkanie z parkingiem wyposażonym w zasilanie elektryczne.


Produkty Zawartość strony Pliki

Dystrybucja

© 2015 by ELTRON

Created by Webini